Meny

”Vi har ett servicelöfte till våra kunder”

Sparbanken i Karlshamn har med anledning av coronavirusets smittspridning i Blekinge gjort en rad åtgärder. Bland annat har Telefonbanken tillfälligt förstärkts med personal från andra kontor för att möta upp alla de som nu ringer in.

2020-05-07

– Vi har fler som ringer dagligen och fler kontaktar oss via mejl och internetbanken. Många väljer den vägen just nu. Vi märker också att det är en ny generation som hör av sig. De som alltid förut kommit in på kontoret ringer nu istället. Då blir det mycket frågor kring Swish och digitala tjänster. Många undrar till exempel hur man kan e-handla sin mat med sitt bankkort. Det är också många frågor kring börsoro och sina sparpengar, berättar Malin Mathiasson, chef för Telefonbanken.

 

Telefonbanken är nu bemannad med 16 medarbetare varav 14 möter kund via telefonen. Avdelningen är av säkerhetsskäl uppdelad på kontoren i Olofström och Kyrkhult.
– Vi har gjort den här förändringen för att förbereda oss för en eventuell kris. Även om vår region blir hårt drabbad av coronaviruset har vi ett servicelöfte till våra kunder. Vi gör detta för att kunna fortsätta upprätthålla en bra och hög service för dig som är kund. Därför var det viktigt för oss att lära upp fler medarbetare i banken att kunna möta kunder via våra digitala kanaler, säger Malin.

Telefonbanken i Olofström. Fr. vänster: Malin Mathiasson, Elin Wåhlin, Sarah Dahlström, Margareta Sandberg, Susanna Persson, Alicia Norén-Andersson och Sofie Samuelsson.

Annars arbetar Telefonbanken på samma sätt som förut.
– Vi finns här för att hjälpa våra kunder. Tveka inte att ringa in till oss. Du får oftast svar inom fem minuter. Vi är lite navet i banken som ska ge rätt och bra hjälp och om vi inte har svaret slussar vi vidare till rätt person i banken som har. Det är hela hjärtat i Telefonbanken oavsett kris eller inte, avslutar Malin.

Telefonbanken i Kyrkult. Fr. vänster: Carl Samuelsson, Maja Hyllstedt, Leif Stexå, Johanna Magnusson, Jennifer Sörensson, Claes Dahlin, Anne-Lie Miiros och Malin Karlsson.

Just nu ställer många frågor kring bankens öppettider, börsoro kring sparande och placeringar, försäkringar och lån. Nedan kan du läsa några vanliga frågor och svar som är kopplade till coronaviruset.

Malin Mathiasson, chef för  Telefonbanken.
Malin Mathiasson, chef för Telefonbanken.