Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Säg hej till våra nya medarbetare på bankens Kundcenter!
Välkommen till Sparbanken i Karlshamn, vad kan jag hjälpa dig med? Varje dag arbetar vi för att ge våra kunder den bästa servicen. På vårt Kundcenter får bankens kunder hjälp med deras bankärenden via telefon eller digitalt.
Ella, Hanna och Sandra är alla nya på bankens lokala Kundcenter. Varmt välkomna till oss!
Ella har tidigare jobbat i bankens pooltjänst vilket innebar att hon jobbade på alla olika kontor, både i kassa/kundtjänst och på Kundcenter. Ella har nu börjat i sin nya roll som rådgivare på Kundcenter.
Vad är det bästa med din nya roll?
– Det bästa med min roll är att kunna få spänningen med att ens arbetsdagar aldrig är dem samma. Vara den första som kunden möter och få möjligheten att utvecklas. Kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt, säger Ella.
Hanna är ny både på Kundcenter och i bankbranschen. Tidigare har hon arbetat som kassaledare och säljare på en matbutik och även som butikschef.
– Jag ser fram emot att få lära mig ett helt nytt område. Det känns otroligt spännande och utvecklande, men att fortfarande få ha kunden som största fokus vilket jag tycker är otroligt roligt. Redan efter bara några veckor i banken känner jag att ingen dag är den andra lik och det bästa är att man får hjälpa kunder med alla olika skeden i livet vilket jag tycker är väldigt spännande och att det känns som att man hela tiden kan utvecklas här, säger Hanna.
På bankens Kundcenter arbetar ett härligt team på sju personer, där samarbete och kundfokus står i centrum. Sandra har nyligen avslutat sina studier inom Bank och Finans vid Högskolan i Kristianstad och är nu en del av teamet på Kundcenter.
– Det jag tycker är roligast i min roll på Kundcenter är utan tvekan den personliga och nära kontakten med våra kunder. Det blir extra kul när man fått börja känna igen kunderna som behöver vår hjälp i olika ärenden. Jag ser verkligen fram emot att få bli en betydande del av teamet på Sparbanken i Karlshamn. Det känns meningsfullt att få arbeta nära våra kunder och förstå deras unika behov bättre, säger Sandra.
Vi avslutar med en och samma fråga till alla tre; Vad är det bästa med att jobba på en Sparbank?
– Det bästa med att arbeta på en Sparbank är den nära kopplingen till det lokala samhället och den personliga relation vi bygger med bankens kunder. Att få vara en del av något som verkligen gör skillnad i människors liv känns både inspirerande och motiverande, säger Sandra.
– Det bästa med att jobba på en Sparbank är att vi finns nära våra kunder, att finnas där när de har behov att få hjälp med diverse frågor och funderingar. Även det stora engagemanget banken har i föreningar, företag och orterna banken ligger i, vilket är väldigt fint att se, säger Hanna.
– Det är att man erbjuder det lokala, det är magiskt när man upplever att kunder verkligen uppskattar ens närvaro. Sparbanken i Karlshamn är väldigt familjär och inbjudande mot alla medarbetare, men även mot våra kunder, avslutar Ella.
Kundcenter – 0454 30 44 00
Ett nummer in till hela banken – där vi hjälper till i de allra flesta ärenden för privatkunder, digitala låneansökningar och lånelöften, sakförsäkringar och hanterar enklare företagsärenden. För att få hjälp behöver du vara legitimerad med Mobilt BankID. Även meddelande som kunder skickat in via sina digitala kanaler når oss. Vi kommer sitta på bankens nya kontor på Östra Piren.
Öppettider
Måndag 09.00-18.00
Tisdag 09.00-18.00
Onsdag 09.00-18.00
Torsdag 09.00-18.00
Fredag 09.00-15.00